Kiválóságunk: Oláh Georgina

Oláh Georgina karunk végzős gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatója a 2023/2024. tanévben másodszor is elnyerte a MNB Kiválósági Ösztöndíjat. A 2021/2022. tanévben MNB Horizont versenyt nyert. Rendszeresen részt vesz kari TDK versenyen (különdíjas eredménnyel). 2022 májusában a Partiumi Tudományos Diákköri Konferencián Serfőző Márkkal közösen tartott előadást. Idén áprilisban a Komárnoban megrendezett OTDK-n is képviselte egyetemünket. A 2020/2021. tanévben az MNB Oktatási Klub Új jövőkép című versenyén a legjobb 50 között szerepelt. 2021-ben az MNB fenntarthatósági esettanulmányi versenyen vett részt. 2023-ban publikációja jelent meg a Károli Gáspár Református Egyetem Gazdaságtudományi, Egészségtudományi és Szociális Kar Egymillió karakter a fenntarthatóságért című kötetében, Kína: gazdaság és regionális fejlesztéspolitika – Belsőfejlődésének néhány problémája címmel. Karunk decemberben megjelenő Túl a válságon? – Energia és fenntarthatóság című kötetében fog megjelenni szerzőtársával, Serfőző Márkkal közös tanulmánya A fenntarthatóság vállalatok új megközelítésében: IKEA és Lego címmel. 2021-ben egyetemünk Ember és technológia a vírus árnyékában című második Ipar 4.0 konferenciáján plenáris előadóként szerepelt. 2023 februárban a Francia Intézetben rendezett harmadik Ipar 4.0 nemzetközi konferencián szekció vezető és előadó volt. Az elmúlt évben a Junior Akadémián Georgina képviselte a GVI-t. Két éve szerepelt az egyetemünket népszerűsítő kisfilmben. A 2022-es őszi Károli napokon Serfőző Márkkal második helyezést értek el „A találjuk ki a GESZK image-át” című versenyen. Az őszi egyetemi Sportnapon a csapatával első helyezést ért el strandröplabda játékban. A Csengery Antal tehetséggondozó programjának alapító tagjai között volt. A jövőbeni szakkollégiumunk alapítási okiratának elkészítésében is részt vállalt. Két alkalommal pályázott és nyert el demonstrátori pozíciót. A szakmai gyakorlatát a Református Szeretetszolgálatnál végezte marketinges gyakornokként. Rendszeresen jelennek meg versei, rajzai és festményei a Károli magazinban.

  • Hogyan döntötted el, hogy milyen szakra és melyik egyetemre fogsz jelentkezni az érettségi után?

A gimnáziumban egy károlis hallgató a pályaorientációs nap keretei között beszélt a KRE-ről, az egyetem szimpatikusnak tűnt. Ócsán jártam gimnáziumba, ahol a tanárok mindig az sulykolták belénk, hogy nagyon nehezen teljesíthető az egyetem, és az egyetemi tanárok nem veszik emberszámba a hallgatókat. Az egyetem nem könnyű, de támogató közegbe kerültem és pont az ellenkezőjét tapasztaltam meg annak, hogy csak statisztikai adatok lennénk a tanárok számára. 

 

  • Mennyiben segítette az egyetem a szakmai előmeneteledet?

A prezentációs lehetőségek sokat segítettek abban, hogy a lámpalázamat leküzdjem, sokkal magabiztosabbnak érzem magamat, amikor emberek előtt kell szerepelnem. Néhányszor volt lehetőségem arra, hogy meghívott előadóként órát tartsak az alsóbb éves diákoknak. A tanulmányírási és fogalmazási készségeim is sokat fejlődtek.

 

  • A Csengery tehetséggondozó program alapítói között voltál, mesélnél egy kicsit a programról?

Az elmúlt két nyáron 4 napos táborban voltunk Nagykőrösön, ahol a szabadidős programok mellett kutatási munkát is végeztünk, ami szintén segítette a szakmai fejlődésemet. A rendszeresen megtartott kutatóműhelyek módszertani támogatást nyújtanak a kutatásainkhoz, és jó alkalom a közösségépítésre.

 

  • A diploma megszerzése után milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Tovább szeretnék tanulni mesterképzésen és doktori fokozatot is szeretnék szerezni a jövőben. A terveim között szerepel, hogy saját könyveket szeretnék kiadni nem csak a kutatási témámban, hanem regényeket és verseket is.

 

  • Ha jól tudom, a kutatási témád Kína?

Kína és az ázsiai térség történelmét, gazdaságát, társadalmát, kultúráját nagyon érdekesnek tartom. A szakdolgozatomban Kína fenntarthatóságát vizsgáltam meg összehasonlítva a térség egyes országaival. Továbbra is Kína és Ázsia lenne a kutatási fókuszom.

 

  • Tanulsz kínai nyelvet, mennyire tartod nehéznek?

Igen, a Károli BTK karon fél éve kezdtem el a kínai nyelvet tanulni. Nagyon nehéz nyelv, mert meg kell tanulni az írásjelek jelentéseit, a leírását és kiejtését, sok nyelvtani szabály van. Szép dallamos nyelv.

 

  • Milyen verseket és regényeket írsz és mit szeretsz festeni?

Fantasy és Science Fiction regényeket szeretek írni, általában a verseim témája az emberiség szenvedése, a pusztulás, az elmúlás és a halál. De macskás témájú verseket is szoktam írni. Tájképeket szoktam festeni és rajzolni. Párommal, Márkkal egy társas játékot is tervezünk, amit szeretnénk a Csengery kutatóműhelybe is bevinni.

 

  • Ha jól tudom szereted a macskákat…

Nagyon szeretem a macskákat és gyűjtöm a macskás témájú tárgyakat, könyveket, mindent, ami a macskákkal kapcsolatos. Nekem is vannak otthon macskáim.

  

 

Gratulálunk és köszönjük a beszélgetést!

 

Közösségi Média

Sport a Károlin

Sport a Károlin

Napi biztatás

Galéria

 

nyelvvizsgaközpont

 

Online tanácsadás 

Diáktanácsadó központ